Elektriskā transporta (ET) galvenās sastāvdaļas ir elektromotors, tā vadības bloks (kontrolieris) un akumulators. Elektromotors kā transporta dzinējs tika izmantots jau automašīnu attīstības rītausmā un līdz 1920-tajiem tas konkurēja ar iekšdedzes dzinēju. Maksimālo griezes momentu elektromotors attīsta, jau tikko sācis griezties. Elektromotora uzbūve ir vienkārša, un tam nav nepieciešama apkope.
Elektromotora kontrolieris vada griešanās ātrumu (ET pārvietošanās ātrumu) un ierobežo maksimāli pieļaujamo strāvu.
ET attīstības pašreizējā posmā izplatītākais elektriskās strāvas avots ir akumulators. Akumulatoru var uzlādēt no parastā 220V tīkla, kā arī papildināt tā lādiņu, transportlīdzekli bremzējot. ET tiek komplektēti ar iekšējiem vai ārējiem akumulatoru lādētājiem. Atsevišķiem e-braucamajiem ražotāji papildus piedāvā arī „ātros” lādētājus, ar kuriem akumulatoru var uzlādēt īsākā laikā.
Plašāka informācija par ET un pieredzi Latvijā apkopota vortālā www.e-transports.org